MINI Dealer

MINI EN CORONA.

MINI en Corona

   

MINI Nederland en haar dealers volgen de ontwikkelingen omtrent het Corona virus op de voet. Wij doen er alles aan om onze acties en besluiten aan te laten sluiten bij de stand van zaken en de richtlijnen van het RIVM en de GGD.

Met onderstaande veel gestelde vragen informeren wij u graag over onze maatregelen. Wanneer de situatie daarom vraagt, worden deze maatregelen verder aangescherpt.  Staat uw vraag er niet bij of is het antwoord niet geheel duidelijk? Neem dan contact op met onze medewerkers van MINI Klantenservice.

 

LAATSTE UPDATE: 8 januari 2021

 

ONZE HYGIËNE MAATREGELEN.

Bij alles nemen we de hygiënemaatregelen van het RIVM in acht en voeren we extra schoonmaakrondes uit in de ‘high touch’ gebieden van uw MINI. Bekijk in onderstaande video hoe we dat doen.

MINI STAAT KLAAR.

Vanwege de verscherpte coronamaatregelen is uw MINI dealer in principe nog alleen geopend voor onderhoud en reparaties. Voor verkoop en advies zijn we via diverse online kanalen en telefonisch goed bereikbaar. Ook het maken van een proefrit aan huis, of vanaf een openbare plek is mogelijk, uiteraard volgens de richtlijnen van het RIVM. Wordt uw nieuwe MINI afgeleverd of heeft u een andere specifieke vraag, neem dan contact op met uw MINI dealer. Op deze pagina leest u hoe wij u ook nu op afstand van dienst zijn.  

Door een minimale bezetting zijn wij momenteel zowel telefonisch, als per e-mail en contactformulier minder goed bereikbaar en kan het langer duren voordat u een reactie van ons ontvangt. Wij doen uiteraard ons uiterste best om uw vragen zo spoedig mogelijk te beantwoorden. Wij vragen om uw begrip hiervoor.

 

U kunt contact opnemen met MINI Klantenservice via telefoonnummer 0800 – 099 22 35 (gratis): op werkdagen tussen 08.00 uur en 19.00 uur, op zaterdag en zondag tussen 10.00 uur en 18.00 uur. U kunt uiteraard ook een e-mail sturen via het online contactformulier.
   

Veelgestelde vragen en antwoorden.

TEN AANZIEN VAN MINI EN CORONA.

  • MINI en Corona
  • Wat is de bereikbaarheid van BMW Group Nederland in verband met het coronavirus?

    Door een minimale bezetting zijn wij momenteel zowel telefonisch, als per e-mail en contactformulier minder goed bereikbaar en kan het langer duren voordat u een reactie van ons ontvangt. Wij doen uiteraard ons uiterste best om uw vragen zo spoedig mogelijk te beantwoorden. Wij vragen om uw begrip hiervoor.

     

    U kunt contact opnemen met MINI Klantenservice via telefoonnummer 0800 – 099 22 35 (gratis): op werkdagen tussen 08.00 uur en 19.00 uur, op zaterdag en zondag tussen 10.00 uur en 18.00 uur. Kunt u onze medewerkers niet bereiken of wilt u worden teruggebeld, kies dan voor de ‘Call me back’ mogelijkheid en laat uw gegevens achter. Onze medewerkers zullen contact met u opnemen op het door u gewenste tijdstip.

     

  • Wat is de bereikbaarheid van MINI Financial Services (leasing, financiering en verzekering) in verband met het coronavirus?

    Door een minimale bezetting zijn wij momenteel minder goed bereikbaar en kan het langer duren voordat u een reactie van ons ontvangt. Wij doen uiteraard ons uiterste best om uw vragen zo spoedig mogelijk te beantwoorden. Wij vragen om uw begrip hiervoor.


    Komt u door het coronavirus in betalingsproblemen en kunt u de maandelijkse betaling van uw lease- of financieringsovereenkomst niet meer voldoen? Stuur dan een e-mail naar debiteuren@bmw.nl met daarin uw verzoek. Heeft u al nagedacht over een mogelijke oplossing, dan horen wij dat uiteraard graag.
    Voor alle overige vragen over uw lease- of financieringsovereenkomst neemt u contact op met onze klantenservice. U kunt ons op werkdagen van 08.00 tot 19.00 uur bereiken via telefoonnummer 070 41 47 510.


    Of stuur een e-mail naar csc@bmw.nl.

  • Wat is de bereikbaarheid van de MINI dealers?

    Onze MINI dealers zijn op afspraak open voor onderhoud en reparatie en hebben verschillende hygiëne maatregelen genomen om u in deze tijd ook de service te kunnen bieden die u van ons kan verwachten. Mogelijk zijn er gewijzigde openingstijden van toepassing. Via onderstaande dealerlocator vind u de contactgegevens van  de dichtstbijzijnde dealer.

  • Welke hygiëne maatregelen worden er toegepast bij de MINI dealers?

    We hanteren bij onze dealers de volgende voorzorgmaatregelen.

    - Wij schudden tijdelijk geen hand meer met u.

    - Wij houden gepaste afstand (minimaal 1,5 meter) als wij met u in gesprek zijn.

    - Wij volgen strikt de protocollen omtrent handenwassen.

    - Wij beschikken over extra zeep, desinfecterende middelen en handdoeken voor eenmalig gebruik.

    - Wij voeren extra schoonmaakrondes uit in de ‘high touch’ gebieden

     

    Alle MINI dealers is daarnaast geadviseerd te desinfecteren in de volgende situaties:

    - Werkplaatsdoorgangen

    - Aflevering van nieuwe en gebruikte auto’s

    - In ontvangst nemen en uitgeven van huur- of leenauto’s.

     

    Hierbij wordt MINI dealers geadviseerd de volgende delen in ieder geval te reinigen:

    - Deurgreep buitenzijde

    - Deurgreep binnenzijde

    - Stuur

    - Versnellingspook/keuzehendel automaat

     
  • Mijn MINI moet gerepareerd worden/heeft onderhoud nodig. Kan dit nog steeds?

    Heeft u last heeft van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts en/of bent u in contact geweest met een besmette persoon dan zullen wij u vragen of de afspraak verplaatst kan worden. Als dit niet het geval is, kan de afspraak gewoon doorgaan.

     

    Alle MINI dealers is daarnaast geadviseerd te desinfecteren in de volgende situaties:
    - Werkplaatsdoorgangen
    - Aflevering van nieuwe en gebruikte auto’s
    - In ontvangst nemen en uitgeven van huur- of leenauto’s

    Hierbij wordt MINI dealers geadviseerd de volgende delen in ieder geval te reinigen:
    - Deurgreep buitenzijde
    - Deurgreep binnenzijde
    - Stuur
    - Versnellingspook/keuzehendel automaat

  • Ik heb een afspraak staan voor onderhoud aan mijn MINI, maar ik wil/kan nu niet naar de dealer toegaan. Kan ik mijn afspraak verschuiven?

    Uiteraard kan de onderhoudsbeurt aan uw MINI op een andere datum worden gepland. Neem gerust contact op met uw dealer.

  • Ik heb een vervangende MINI nodig. Is dit veilig?

    Alle MINI dealers is geadviseerd te desinfecteren in de volgende situaties:
    - Werkplaatsdoorgangen
    - Aflevering van nieuwe en gebruikte auto’s
    - In ontvangst nemen en uitgeven van huur- of leenauto’s

    Hierbij wordt MINI dealers geadviseerd de volgende delen in ieder geval te reinigen:
    - Deurgreep buitenzijde
    - Deurgreep binnenzijde
    - Stuur
    - Versnellingspook/keuzehendel automaat

    Auto’s die worden gebruikt voor Vervangend Vervoer zijn bovendien minstens 2 uur niet gebruikt of worden pas de daarop volgende dag ingezet.

  • Ik heb interesse in een nieuwe/gebruikte MINI. Wat zijn de mogelijkheden?

    Al onze dealers doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Veel van onze dealers bieden u bijvoorbeeld de mogelijkheid om contact op te nemen via online kanalen, zoals een videoconference tool. Neem gerust telefonisch contact op, dan bespreken we de mogelijkheden. 

  • De aflevering van mijn MINI staat gepland. Wat zijn de mogelijkheden?

    Neem contact op met uw MINI dealer voor de mogelijkheden van de aflevering van uw MINI.

  • IK WIL EEN PROEFRIT AANVRAGEN. KAN DAT?

    Ja, het is nog steeds mogelijk om een proefrit te maken echter alleen aan huis of vanaf een openbare plek, uiteraard volgens de richtlijnen van het RIVM. Vraag uw proefrit online aan of neem contact op met uw MINI dealer voor meer informatie.

VIND UW MINI DEALER.

Er is altijd een MINI dealer bij u in de buurt, want het MINI dealernetwerk bestaat uit 28 vestigingen verspreid over heel Nederland. Allemaal investeren zij continu in hun showroom, apparatuur, werkplaatsen en in het trainen van medewerkers. Vind hier alle contactgegevens van onze MINI dealers in Nederland. We staan voor u klaar.