MINI Dealer

MINI EN CORONA.

MINI en Corona

   

MINI Nederland en haar dealers volgen de ontwikkelingen omtrent het coronavirus op de voet. Wij doen er alles aan om onze acties en besluiten aan te laten sluiten bij de stand van zaken en de richtlijnen van het RIVM en de GGD.

Met onderstaande veel gestelde vragen informeren wij je graag over onze maatregelen. Wanneer de situatie daarom vraagt, worden deze maatregelen verder aangescherpt.  Staat jouw vraag er niet bij of is het antwoord niet geheel duidelijk? Neem dan contact op met onze medewerkers van MINI Klantenservice.

 

LAATSTE UPDATE: 17 JANUARI 2022

 

ONZE HYGIËNEMAATREGELEN.

Bij alles nemen we de hygiënemaatregelen van het RIVM in acht en voeren we extra schoonmaakrondes uit in de ‘high touch’ gebieden van jouw MINI. Bekijk in onderstaande video hoe we dat doen.

MINI STAAT KLAAR.

Alle MINI dealers zijn open voor bezoek. Voor verkoop en advies zijn we ook via diverse online kanalen en telefonisch goed bereikbaar. Een proefrit maken is weer mogelijk met of zonder afspraak. Ook het maken van een proefrit aan huis, of vanaf een openbare plek is mogelijk, uiteraard volgens de richtlijnen van het RIVM. Wordt jouw nieuwe MINI afgeleverd of heb je een andere specifieke vraag, neem dan contact op met jouw MINI dealer. Op deze pagina lees je hoe wij jou ook nu op afstand van dienst zijn.

Door een minimale bezetting zijn wij momenteel zowel telefonisch, als per e-mail en contactformulier minder goed bereikbaar en kan het langer duren voordat je een reactie van ons ontvangt. Wij doen uiteraard ons uiterste best om jouw vragen zo spoedig mogelijk te beantwoorden. Wij vragen om je begrip hiervoor.

 

Je kunt contact opnemen met MINI Klantenservice via telefoonnummer 0800 – 099 22 35 (gratis): op werkdagen tussen 08.00 uur en 19.00 uur, op zaterdag en zondag tussen 10.00 uur en 18.00 uur. Je kunt uiteraard ook een e-mail sturen via het online contactformulier.
   

Veelgestelde vragen en antwoorden.

TEN AANZIEN VAN MINI EN CORONA.

  • MINI en Corona
  • Wat is de bereikbaarheid van BMW Group Nederland in verband met het coronavirus?

    Door een minimale bezetting zijn wij momenteel zowel telefonisch, als per e-mail en contactformulier minder goed bereikbaar en kan het langer duren voordat je een reactie van ons ontvangt. Wij doen uiteraard ons uiterste best om jouw vragen zo spoedig mogelijk te beantwoorden. Wij vragen om je begrip hiervoor.

     

    Je kunt contact opnemen met MINI Klantenservice via telefoonnummer 0800 – 099 22 35 (gratis): op werkdagen tussen 08.00 uur en 19.00 uur, op zaterdag en zondag tussen 10.00 uur en 18.00 uur. Kun je onze medewerkers niet bereiken of wil je worden teruggebeld, kies dan voor de ‘Call me back’ mogelijkheid en laat jouw gegevens achter. Onze medewerkers zullen contact met je opnemen op het door jou gewenste tijdstip.

     

  • Wat is de bereikbaarheid van MINI Financial Services (leasing, financiering en verzekering) in verband met het coronavirus?

    Door een minimale bezetting zijn wij momenteel minder goed bereikbaar en kan het langer duren voordat je een reactie van ons ontvangt. Wij doen uiteraard ons uiterste best om jouw vragen zo spoedig mogelijk te beantwoorden. Wij vragen om uw begrip hiervoor.


    Kom je door het coronavirus in betalingsproblemen en kun je de maandelijkse betaling van uw lease- of financieringsovereenkomst niet meer voldoen? Stuur dan een e-mail naar debiteuren@bmw.nl met daarin uw verzoek. Heb je al nagedacht over een mogelijke oplossing, dan horen wij dat uiteraard graag.
    Voor alle overige vragen over jouw lease- of financieringsovereenkomst neem contact op met onze klantenservice. Je kunt ons op werkdagen van 08.00 tot 19.00 uur bereiken via telefoonnummer 070 41 47 510.


    Of stuur een e-mail naar csc@bmw.nl.

  • Wat is de bereikbaarheid van de MINI dealers?

    Onze MINI dealers zijn open voor bezoek en hebben verschillende hygiënemaatregelen genomen om je de service te kunnen bieden die je van ons mag verwachten. Mogelijk zijn er gewijzigde openingstijden van toepassing. Via onderstaande dealer locator vind je de contactgegevens van de dichtstbijzijnde dealer.

  • Welke hygiënemaatregelen worden er toegepast bij de MINI dealers?

    We hanteren bij onze dealers de volgende voorzorgmaatregelen.

    - Wij schudden tijdelijk geen handen meer.

    - Wij houden gepaste afstand (minimaal 1,5 meter) als wij met je in gesprek zijn.

    - Wij volgen strikt de protocollen omtrent handenwassen.

    - Wij beschikken over extra zeep, desinfecterende middelen en handdoeken voor eenmalig gebruik.

    - Wij voeren extra schoonmaakrondes uit in de ‘high touch’ gebieden

     

    Alle MINI dealers is daarnaast geadviseerd te desinfecteren in de volgende situaties:

    - Werkplaatsdoorgangen

    - Aflevering van nieuwe en gebruikte auto’s

    - In ontvangst nemen en uitgeven van huur- of leenauto’s.

     

    Hierbij wordt MINI dealers geadviseerd de volgende delen in ieder geval te reinigen:

    - Deurgreep buitenzijde

    - Deurgreep binnenzijde

    - Stuur

    - Versnellingspook/keuzehendel automaat

     
  • Mijn MINI moet gerepareerd worden/heeft onderhoud nodig. Kan dit nog steeds?

    Als je last hebt van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts en/of ben je in contact geweest met een besmette persoon dan zullen wij je vragen of de afspraak verplaatst kan worden. Als dit niet het geval is, kan de afspraak gewoon doorgaan.

     

    Alle MINI dealers is daarnaast geadviseerd te desinfecteren in de volgende situaties:
    - Werkplaatsdoorgangen
    - Aflevering van nieuwe en gebruikte auto’s
    - In ontvangst nemen en uitgeven van huur- of leenauto’s

    Hierbij wordt MINI dealers geadviseerd de volgende delen in ieder geval te reinigen:
    - Deurgreep buitenzijde
    - Deurgreep binnenzijde
    - Stuur
    - Versnellingspook/keuzehendel automaat

  • Ik heb een afspraak staan voor onderhoud aan mijn MINI, maar ik wil/kan nu niet naar de dealer toegaan. Kan ik mijn afspraak verschuiven?

    Uiteraard kan de onderhoudsbeurt aan uw MINI op een andere datum worden gepland. Neem gerust contact op met uw dealer.

  • Ik heb een vervangende MINI nodig. Is dit veilig?

    Alle MINI dealers is geadviseerd te desinfecteren in de volgende situaties:
    - Werkplaatsdoorgangen
    - Aflevering van nieuwe en gebruikte auto’s
    - In ontvangst nemen en uitgeven van huur- of leenauto’s

    Hierbij wordt MINI dealers geadviseerd de volgende delen in ieder geval te reinigen:
    - Deurgreep buitenzijde
    - Deurgreep binnenzijde
    - Stuur
    - Versnellingspook/keuzehendel automaat

    Auto’s die worden gebruikt voor Vervangend Vervoer zijn bovendien minstens 2 uur niet gebruikt of worden pas de daarop volgende dag ingezet.

  • Ik heb interesse in een nieuwe/gebruikte MINI. Wat zijn de mogelijkheden?

    Onze MINI dealers zijn open voor bezoek en hebben passende maatregelen genomen om je te kunnen ontvangen. Ook bieden veel van onze dealers je bijvoorbeeld de mogelijkheid om contact op te nemen via online kanalen, zoals een videoconference tool. Neem gerust telefonisch contact op, dan bespreken we de mogelijkheden.

  • De aflevering van mijn MINI staat gepland. Wat zijn de mogelijkheden?

    Neem contact op met jouw MINI dealer voor de mogelijkheden van de aflevering van uw MINI.

  • IK WIL EEN PROEFRIT AANVRAGEN. KAN DAT?

    Ja, proefritten zijn mogelijk. Daarbij letten we extra op hygiëne en voeren we extra schoonmaakrondes uit in de ‘high touch’ gebieden van de auto. Zo maak je zorgeloos een proefrit in jouw nieuwe MINI. Vraag een proefrit aan en de MINI dealer neemt contact met je op voor het maken van een afspraak op locatie.

VIND JOUW MINI DEALER.

Er is altijd een MINI dealer bij jou in de buurt, want het MINI dealernetwerk bestaat uit 28 vestigingen verspreid over heel Nederland. Allemaal investeren zij continu in hun showroom, apparatuur, werkplaatsen en in het trainen van medewerkers. Vind hier alle contactgegevens van onze MINI dealers in Nederland. We staan voor je klaar.