Onze tool waarmee u uw toestemming voor ons gebruik van cookies kunt beheren, is tijdelijk offline. Daardoor kunnen sommige functies waarvoor uw toestemming voor het gebruik van cookies nodig is, mogelijk ontbreken.
VAN LA NAAR LAS VEGAS MET DE MINI ELECTRIC.
Tussen de witte stranden van Santa Monica ten westen van Los Angeles en de met neon verlichte Strip van Las Vegas ligt 450 km aan prachtige landschappen. Het is de perfecte route om de legendarische Go-Kart feeling in de MINI Electric te beleven – niet in de laatste plaats dankzij het netwerk van snelladers langs de route.
VERTREK UIT LOS ANGELES.
De ochtend in Santa Monica is van de surfers. Met uitzicht op de glinsterende golven van de oceaan lijkt het luidruchtige Los Angeles ver weg. Net voor San Bernandino gaan we via Interstate 15 richting het noorden, naar Las Vegas. We nemen een stukje van de oorspronkelijke Route 66, een weg die mede dankzij Easy Rider met Paul Newman en Dennis Hopper legendarisch is geworden. De weg nodigt vrije avonturiers uit tot nieuwe avonturen op bijna 4.000 km aan highway. We maken een kleine omweg door het groene heuvellandschap rond Mount Baldy, waar de MINI Electric helemaal in zijn element is. Hij kleeft aan de weg en neemt soepel iedere bocht. Zelfs terug onderaan de heuvel, waar het stadsverkeer bijna tot stilstand komt, blijft de MINI Electric leuk om mee te rijden.
DOOR DE MOJAVE WOESTIJN.
Na bijna twee uur rijden maken de groene bergen plaats voor de fascinerende rood- en bruintinten van de woestijn. Het is tijd voor een pauze, met Mexicaanse taco's in Victorville. In de schaduw van de palmbomen laden we de MINI Electric bij een van de snelladers in slechts 35 minuten op tot 80%. Klaar voor het stuk door de Mojave woestijn, waar de temperatuur in juli en augustus rond de 45° C ligt. De voorconditionering zorgt in de MINI Electric voor de nodige verkoeling. De functie kan je zelfs vanuit het restaurant op afstand activeren via de MINI Connected app, zodat het interieur bij vertrek direct lekker koel is. De volgende 150 km leiden dieper en dieper door het weidse en dorre landschap naar Baker. Het stadje ligt middenin de Mojave woestijn en aan het zuideinde van de route naar Death Valley National Park, een van de heetste gebieden in de VS. Dat is in Baker goed te controleren op de grootste thermometer ter wereld. Op 134 feet (40,8 meter) is de hoogste temperatuur ooit gemeten gemarkeerd - 134° Fahrenheit, ofwel 57 °C. Hij is niet te missen. De thermometer leidt ons ook naar het volgende snellaadstation. De stroom is hier duurzaam opgewekt met zonnepanelen – die tijdens het opladen ook meteen voor welkome schaduw zorgen.
HET HOOFD KOEL HOUDEN OP DE HEETSTE PLEK VAN DE VS.
Weer op weg biedt de snelweg ons zicht op de majestueuze bergketens van de Mescal Range. De MINI Electric is niet per se ontworpen voor deze extreme temperaturen, maar slaagt met vlag en wimpel voor deze hittetest. De hoogvoltage accu blijft koel, net als het interieur, terwijl de acculading slechts langzaam afneemt. Dat is te danken aan het zeer effectieve koelsysteem, dat dankzij de geïntegreerde warmtepomp zeer efficiënt werkt.
Na de bergen leiden de laatste 80 km van Interstate 15 ons naar Paradise, een stadsdeel in het zuiden van Las Vegas. We stoppen bij het imposante Allegiant Stadium, het stadion van drievoudig Super Bowl winnaars de Las Vegas Raiders. Hier laden we de MINI Electric op terwijl we ons klaarmaken voor het laatste stuk naar het kloppend hart van Las Vegas.
Wanneer de avond valt hebben we geen navigatie nodig om de weg naar de legendarische Strip te vinden. Sprankelende facades, een zee van neonlichten en het legendarische Welcome to Fabulous Las Vegas bord maken duidelijk waar het nachtleven plaatsvindt. De 6,8 km lange boulevard heeft al vele wereldsterren mogen ontvangen – van Elvis Presley tot Britney Spears, Elton John en Lady Gaga. Tussen nauwkeurige replica's van de Eiffeltoren, de Egyptische pyramides en Venetiaanse kanalen vindt de MINI Electric in stilte zijn weg naar het hotel waar we onze reis afsluiten.
(Gemiddeld stroomverbruik: 16,9 – 14,9 kWh/100 km )