Onze tool waarmee u uw toestemming voor ons gebruik van cookies kunt beheren, is tijdelijk offline. Daardoor kunnen sommige functies waarvoor uw toestemming voor het gebruik van cookies nodig is, mogelijk ontbreken.
Veelgestelde vragen.
Alles wat je wil weten over het verzekeren van je MINI.
- Verzekering afsluiten
- Hoe weet ik wat mijn maandelijkse verzekeringspremie wordt?
-
Hoe kan ik de MINI Top Cover verzekering afsluiten?
Wil je liever persoonlijk contact?
Als je iemand van MINI wil spreken, loop dan even binnen bij je MINI dealer. Je kan ook contact opnemen met de MINI Verzekering Service. Dat kan op werkdagen van 08.00 tot 17.30 uur per telefoon via (088) 57 72 440 of per e-mail op miniverzekering@allianz.nl.
-
Hoe kan ik mijn schadevrije jaren aantonen?
Centrale database
Als je na 1 september 2007 een autoverzekering hebt afgesloten, staan je opgebouwde schadevrije jaren in een centrale database (Roy Data). Onze verzekeraar Allianz controleert in deze database de door jou opgegeven jaren. Zelf ontvang je een brief met daarin een bevestiging van je aantal schadevrije jaren.Royementsverklaring
Een royementsverklaring is het bewijs van je opgebouwde schadevrije jaren. Dit bewijs ontvang je van je verzekeraar nadat je de autoverzekering hebt beëindigd. Heb je vóór 1 september 2007 voor het laatst een autoverzekering afgesloten, dan moet je jouw schadevrije jaren aantonen met een originele royementsverklaring. Een royementsverklaring is een waardedocument, dat maar één keer wordt verstrekt. De verklaring is slechts één jaar geldig. Daarna vervallen de schadevrije jaren. Sommige verzekeraars nemen in overleg ook een verklaring over die ouder is dan één jaar.Leaseverklaring
Als je een leaseauto hebt gereden, dan kun je de leasemaatschappij om een verklaring van je eventuele schades vragen. Verzekeraars gaan bijna altijd akkoord met deze verklaringen, omdat leasemaatschappijen schades goed registreren. -
Waar vind ik mijn schadevrije jaren?
Je schadevrije jaren staan op je polisblad.
Het aantal schadevrije jaren staat vanaf 1 januari 2014 op het polisblad. Als er onlangs schade is gereden, dan kun je de schadevrije jaren het beste opvragen bij de huidige verzekeringsmaatschappij. Zij kunnen je precies vertellen hoeveel schadevrije jaren je op dit moment hebt. -
Wat is het verschil tussen een WA Casco, een WA Beperkt Casco en een WA Volledig Casco (allrisk) verzekering?
WA Casco
Met een WA dekking ben je alleen verzekerd tegen schade die je met jouw auto toebrengt aan anderen. De schade aan je eigen auto wordt niet vergoed.WA Beperkt Casco
Deze verzekering dekt naast de verplichte WA-dekking ook diefstal en schade door brand, ruitbreuk, storm, hagel en botsingen met dieren.WA Volledig Casco (allrisk)
Dit is de meest uitgebreide verzekering. Zelfs schade aan je eigen auto is gedekt, ook als je die zelf hebt veroorzaakt. Verder dekt de allriskverzekering schade door brand, diefstal, inbraak, joyriding, ruitbreuk, botsingen met loslopende dieren, storm, hagel, overstroming, botsen en omslaan, aanrijdingen, te water raken, vandalisme en slippen. Voor nieuwe of jong gebruikte auto’s wordt meestal een volledig casco dekking afgesloten. Is je auto gefinancierd? Ook dan eist de financieringsmaatschappij vaak een WA Volledig Casco dekking. - Aanvullende verzekeringen
-
Wat is een ongevallen inzittenden verzekering?
-
Wat is een schade inzittenden verzekering?
-
Wat is een rechtsbijstandverzekering?
- Tijdens het contract
-
Ik heb schade. Wat moet ik nu doen?
De schade kun je online melden via onderstaande link. Is er een tegenpartij betrokken bij de schade en/of is de politie aanwezig geweest? Dan dien je een Europees schadeformulier in te vullen.
- Waar kan ik een adreswijziging doorgeven?
- Hoe kan ik een wijziging van mijn bankrekeningnummer doorgeven?
-
Hoe kan ik mijn verzekeringsdekking wijzigen?
-
Ik rijd meer / minder kilometers per jaar dan opgegeven. Hoe kan ik dit doorgeven?
-
Ik heb een andere auto. Hoe kan ik deze wijziging doorgeven?
-
Ik ben onlangs verhuisd. Hoe kan ik dit doorgeven?
-
Ik wil mijn verzekering beëindigen. Wat moet ik daarvoor doen?
MINI Verzekeringen
T.a.v. afdeling Verzekering Service
Postbus 761
3000 AT Rotterdam - Kan ik ook een ander merk auto verzekeren?
-
Kan ik de auto van mijn partner ook bij u verzekeren? Krijg ik korting op mijn premie?
-
Mijn auto is gestolen. Wat moet ik nu doen?
Je dient dit zo snel mogelijk te melden bij de politie en door te geven via ons online formulier.
-
Wijziging huisbankier MINI Financial Services
Maak je gebruik van automatische incasso?
Heb je een incassomachtiging afgegeven? Dan hoef je verder niets te doen.
Handmatige betaling? Gebruik ons nieuwe rekeningnummer!
Bij handmatige betalingen verzoeken wij je om per direct de factuurbedragen over te maken naar ons nieuwe rekeningnummer, NL52 DEUT 0265 236 738, o.v.v. je betalingskenmerk of o.v.v. je klantnummer én factuurnummer.
Tip: Wijzig het rekeningnummer ook direct in het digitaal adresboek van je bank.