Onze tool waarmee u uw toestemming voor ons gebruik van cookies kunt beheren, is tijdelijk offline. Daardoor kunnen sommige functies waarvoor uw toestemming voor het gebruik van cookies nodig is, mogelijk ontbreken.
VOLLEDIG ELEKTRISCH. VOLLEDIG HIER.
Omarm de volgende generatie MINI waarbij de legendarische go-kart feeling gepaard gaat met instant elektrische koppel. Alles waar je zo van houdt bij MINI. Ons volledig elektrische assortiment is gemaakt om elke rit onvergetelijk te maken, of je nu door de straten van een stad toert of vertrekt voor je volgende grote avontuur. Ontdek hoe eenvoudig elektrisch rijden kan zijn: naadloze laadoplossingen, een rijbeleving die zowel efficiënt als opwindend is en een levensstijl die 100% MINI is.


De voordelen van een elektrische auto.


DE WEG VOORUIT.


OPLADEN EENVOUDIG GEMAAKT.


LAGE OPERATIONELE KOSTEN.


GO-KART FEELING OPNIEUW UITGEVONDEN.


DE NIEUWE VOLLEDIG ELEKTRISCHE MINI FAMILIE.
DE MINI ROUTEPLANNER: MOEITELOOS REIZEN.




DE MINI APP: JOUW SLIMME ELEKTRISCHE REISGENOOT.
VEELGESTELDE VRAGEN.
Temperatuur is een belangrijke externe factor die veel invloed heeft op de prestaties en capaciteit van de accu. Je hebt dit ongetwijfeld al wel eens ervaren met de batterij van je mobiele telefoon. Ook daar is de capaciteit beperkt bij zeer koude temperaturen. Hetzelfde geldt voor je auto. De invloed van temperatuur kan beperkt worden met behulp van geoptimaliseerde gebruiksstrategieën. Wist je dat de capaciteit van je accu ook informatie geeft over hoeveel actieradius je hebt? Naast de temperatuur wordt je actieradius ook grotendeels beïnvloed door je persoonlijke rijstijl en door factoren die energie verbruiken, zoals de airconditioning, de lading in de aanhangwagen, bagage, enz. De voornaamste factor op het vlak van rijstijl is wel de snelheid die je rijdt op de snelweg.
Als je onderweg moet opladen, is je volledig elektrische MINI voorbereid wanneer je een DC-laadstation invoert als je bestemming. Dit wil zeggen dat de hoogspanningsaccu zich aanpast aan de optimale gebruikstemperatuur wanneer je je bestemming bereikt. Hierdoor stijgt de laadcapaciteit en vermindert de laadtijd.
De netwerkcapaciteit is niet zo'n groot probleem als vaak wordt gedacht. Tot nu toe heeft de Europese markt van elektrische auto's een voorspelbare groei en worden stroomnetten in hetzelfde tempo uitgebreid. In de nabije toekomst is het niet nodig om de energieproductie op te voeren. Energieleveranciers hebben ruim de tijd gehad om vooruit te plannen. De exacte situatie verschilt wel per land. In Noord-Europa gaat de introductie van elektrisch rijden vrijwel moeiteloos dankzij de sterke stroomnetten. In andere delen van Europa gaat het wat moeizamer door de verouderde elektriciteitsinfrastructuur. Er wordt wel snel gewerkt aan verbetering. Een ‘onverwacht’ voordeel op dit gebied is dat de modernste elektrische auto's zelf een vitale rol kunnen spelen voor de flexibiliteit van het stroomnet. In plaats van alleen stroom te vragen, kan een elektrische auto binnen het stroomnet ook dienen als groot energieopslagstation op wielen. Zo kan energie worden opgeslagen en op een later moment worden gebruikt. De komende jaren zijn steeds meer opladers geschikt voor het bidirectioneel laden dat hiervoor nodig is.
Een elektromotor heeft veel minder bewegende delen dan een brandstofmotor, wat betekent dat elektrische auto's voordeliger zijn in onderhoud. De gemiddelde onderhoudsbeurt kost minder dan bij een brandstofauto. Naast deze besparing is het ook voordelig om de elektrische auto thuis op te laden, wat op de lange termijn ook een grote besparing is. Hoewel sommige aspecten bij een elektrische auto voordeliger zijn dan bij een brandstofauto, kosten traditionele onderdelen zoals banden en remklauwen ongeveer hetzelfde.