Veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen over leasen

EN DE MEEST GEZOCHTE ANTWOORDEN.

  • Offertes
  • Hoe kom ik aan een offerte van MINI Financial Services?

    Een op maat gemaakte offerte van MINI Financial Services kan je opvragen bij je MINI dealer.

  • *Welke modellen kan ik privé leasen?

    Je kan alle MINI modellen privé leasen. Je MINI dealer maakt voor ieder model graag een offerte op maat voor je op.

  • *Welke modellen kan ik zakelijk leasen?

    Je kan alle MINI modellen zakelijk leasen. Je MINI dealer maakt voor ieder model graag een offerte op maat voor je op.

  • Kan ik een proefrit maken?

    Jazeker. Hiervoor kan je langs gaan bij een MINI dealer bij jouw in de buurt. De verkoopadviseur helpt je daar graag verder.

  • Waarom heb ik geen bijtelling bij een Private Lease overeenkomst?

    Bijtelling is alleen van toepassing wanneer je werkgever je een auto beschikbaar stelt en hiervoor de kosten op zich neemt. Omdat je het contract als privépersoon afsluit en de leasekosten zelf betaalt, is er dus geen sprake van bijtelling.

  • *Welke kosten zijn er inbegrepen in het maandbedrag?

    De kosten voor onderstaande punten zijn inbegrepen in het maandbedrag:

    ·         Afschrijving en rente

    ·         Reparaties en onderhoud

    ·         Allrisk verzekering met een eigen risico van € 135,- per schadegeval

    ·         Rechtsbijstandverzekering

    ·         Schade verzekering voor inzittenden

    ·         Vervangen van banden

    ·         Houderschapsbelasting

    ·         Pechhulp in binnen- en buitenland

    ·         BTW

    ·         Afleverkosten en leges

     

    De kosten voor brandstof, parkeren, wassen van het voertuig, bekeuringen en tolgelden komen hier nog bij. Daarnaast zijn er een aantal aanvullende diensten die niet standaard in de prijs zijn inbegrepen, maar die je wel kan aanschaffen, zoals winterbanden en vervangend vervoer na 24 uur. Als je wil kunnen we deze punten opnemen in je leaseovereenkomst.

  • *Geldt er een leeftijdsgrens voor het afsluiten van een overeenkomst?

    Ja, je kan alleen een Private Lease overeenkomst bij ons afsluiten als je minimaal 18 jaar bent, in Nederland woont en werkt en in het bezit bent van een geldig Nederlands rijbewijs. Wij hanteren géén maximum leeftijd.

  • Is een Private Lease overeenkomst financieel haalbaar voor mij?

    Wij willen uiteraard voorkomen dat iemand maandelijkse verplichtingen aangaat die niet passen bij zijn of haar persoonlijke situatie. Om te bepalen of het aangaan van een Private Lease overeenkomst in jouw geval financieel verantwoord is, hebben wij een aantal gegevens van je nodig. Op basis van deze gegevens toetsen we vervolgens je aanvraag. Ook toetsen we je aanvraag bij de Stichting Bureau Krediet Registratie (BKR) in Tiel. Op deze wijze weet jij en weten wij zeker dat je een verantwoorde keuze maakt.

  • Word ik geregistreerd bij het BKR?

    Ja, alle particuliere kredieten hoger dan €250,- en met een minimale looptijd van één maand worden bij het BKR geregistreerd. Ondanks dat een privé leasecontract geen krediet is, wordt ook een privé leaseproduct geregistreerd bij het BKR onder een aangepaste code. Dat gebeurt ook wanneer je een overeenkomst afsluit bij BMW Financial Services. Je contract wordt geregistreerd in het CKI-register (Centraal Krediet Informatiesysteem) van het BKR te Tiel. Registratie zal plaats vinden onder de code OA (operationele autolease).

  • Heeft privé leasen invloed op het aangaan van een hypotheek?

    Het afsluiten van een MINI Private Lease overeenkomst voor je MINI kan gevolgen hebben voor het aangaan van een hypotheek. Om jou te beschermen tegen overkreditering worden Private Lease overeenkomsten vanaf 1 juli 2016 geregistreerd bij het Bureau Krediet Registratie (BKR). Door het afsluiten van een Private Lease overeenkomst heb je namelijk een maandelijkse financiële verplichting. Dit bedrag kan je niet meer besteden aan een hypotheek. Bij het aangaan van een hypotheek vraagt je kredietverstrekker bij het BKR informatie op over jouw financiële situatie. Aangezien een Private Lease overeenkomst een minder zware financiële verplichting is dan een lening, is vastgesteld dat slechts een deel van de maandelijkse verplichtingen bij het BKR hoeft te worden geregistreerd. Alleen de rente en afschrijving worden geregistreerd: 65% van de kosten. Het overige percentage staat voor onderhoud, verzekering en belasting: kosten die een ‘normale’ autobezitter ook heeft en dus al worden berekend in de kosten die een huishouden heeft. Het bedrag wat als lening geregistreerd staat, heeft invloed op de hoogte van het maximale leenbedrag voor je hypotheek.

  • Op welke naam wordt het kenteken geregistreerd?

    Het kenteken wordt op naam van MINI Financial Services geregistreerd.

  • *Moet ik vooraf een aanbetaling doen of borg betalen?

    Je kan geen aanbetaling doen bij het aangaan van een privé leaseovereenkomst. Bij ons hoef je geen borg te betalen, tenzij je 70 jaar of ouder bent en een leaseovereenkomst wil aangaan. Om het risico voor nabestaanden te beperken, kan je vanaf deze leeftijd een overeenkomst afsluiten van maximaal 3 jaar en vragen wij je een borg te betalen. De hoogte van de borg is persoonsafhankelijk.

  • Kan ik na het ondertekenen van de overeenkomst er nog afzien?

    Ja, dat kan. Je krijgt namelijk 14 dagen bedenktijd. Dit betekent dat je je leaseovereenkomst kosteloos kan ontbinden tot 14 dagen nadat MINI Financial Services je ondertekende leaseovereenkomst heeft ontvangen.

  • Wie is MINI Financial Services?

    Wij zijn de lease- en financieringsmaatschappij van het huis. Wij kennen je MINI door en door en bieden je diverse producten op het gebied van leasing, financiering en verzekering. MINI Financial Services is een handelsnaam van BMW Financial Services B.V. Wij staan onder toezicht van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Wij staan ingeschreven in het AFM-register onder nummer 12012866 en bij de Kamer van Koophandel onder nummer 27130693.

  • Tijdens het contract
  • Zijn onderhoud en reparatie aan mijn leaseauto inbegrepen in mijn maandbedrag?

    Als je een leaseovereenkomst hebt bij MINI Financial Services zitten onderhoud en eventuele reparaties bij je MINI dealer in je maandbedrag. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan. Heb je je overeenkomst uitgebreid met vervangend vervoer? Dan krijg je direct een vergelijkbare MINI mee als vervangend vervoer. Tenzij anders afgesproken, wordt je vervangend vervoer volledig vergoed als de reparatie langer duurt dan 24 uur.

  • Mijn overeenkomst bevat een winterbandenplan. Wat houdt dit in?

    Als je gebruik maakt van ons winterbandenplan, zitten de wissel van zomerbanden naar winterbanden (en terug) en de opslag ervan in je maandtarief. Ons winterbandenplan omvat een velgenset met banden.

    Mijn winterbanden zijn versleten. Wat moet ik doen?
    Wij vergoeden nieuwe winterbanden in je leaseovereenkomst. Je MINI dealer kan dit voor je regelen.

    Kan ik tijdens mijn overeenkomst alsnog winterbanden toevoegen?
    Ook als je contract al loopt kan je winterbanden met velgen aan je overeenkomst toevoegen. Neem voor deze aanpassing contact op met onze klantenservice via telefoonnummer (070) 41 47 510 of stuur een e-mail met daarin je verzoek naar miniklantenservice@mini.nl.

  • Ik heb een bekeuring ontvangen. Wat nu?

    Het kan natuurlijk gebeuren dat u een verkeersovertreding heeft begaan. De betalingswijze van de bekeuring is hierbij afhankelijk van het soort overtreding.

    Bekeuringen van het CJIB (Mulder zaken)
    Bekeuringen van het CJIB sturen wij direct aan u door. U bent zelf verantwoordelijk voor een tijdige betaling van de CJIB-beschikkingen. Is de betaaltermijn al verstreken en heeft u de bekeuring nog niet betaald? Dan verzoeken wij u de bekeuring niet alsnog te voldoen. Ook niet de verhoging. Het CJIB stuurt de eerste aanmaning namelijk automatisch naar MINI Financial Services. Om te voorkomen dat de kosten verder oplopen, betalen wij de eerste aanmaning. Het bedrag van de bekeuring plus de aanmaningskosten en onze administratiekosten belasten we aan u door.

    Gemeentelijke bekeuringen
    Gemeentelijke bekeuringen (zoals een parkeerovertreding) betalen wij direct. De kosten van de bekeuring belasten wij vervolgens aan u door. Wij brengen geen administratiekosten in rekening.

    Bekeuring met vervangend vervoer
    Door de verhuurmaatschappij gefactureerde bekeuringen betalen wij direct. De kosten van de bekeuring belasten wij vervolgens aan u door. Wij brengen geen administratiekosten in rekening.

    Bekeuring in het buitenland
    Buitenlandse bekeuringen betalen wij direct. De kosten van de bekeuring belasten wij vervolgens aan u door inclusief administratiekosten. In sommige gevallen vraagt de betreffende instantie uw gegevens op en ontvangt u de bekeuring thuis, zodat u hem direct zelf kunt betalen.

    Bent u het niet eens met een bekeuring?
    Dan kunt u binnen de bezwaartermijn bezwaar maken bij de betreffende instantie. Let op! Als leaserijder dient u ook altijd de machtiging samen met het bezwaarschrift op te sturen. De machtiging bevindt zich op de achterzijde van de CJIB beschikking of op de factuur van de belaste bekeuring.

  • Ik heb schade aan mijn MINI. Wat moet ik doen?

    De schade dient u te melden bij de schadeafdeling van Allianz (088 57 72 400). Is er een tegenpartij betrokken bij de schade en/of is de politie aanwezig geweest? Dan dient u een Europees schadeformulier in te vullen.


    Als je MINI is verzekerd via MINI Financial Services kan je online een verkort schadeformulier invullen. De schade moet dan aan onderstaande voorwaarden voldoen. Indien nodig, kan er alsnog een Standaard Europees Schadeformulier bij je opgevraagd worden.
    - Je MINI is verzekerd via MINI Financial Services
    - De schade is eenzijdig
    - Het geschatte schadebedrag is maximaal € 3.000
    - Er is geen letsel ontstaan bij het ongeval
    - Er is geen politie aanwezig geweest

     

    Empty Text

  • Brandstof is inbegrepen in mijn contract, maar ik heb een tank zelf betaald. Wat nu?

    Je kan je brandstofdeclaratie samen met je andere brandstofzaken online regelen door met je tankpas in te loggen op de website van Multi Tank Card.

  • Wat moet ik doen als mijn tankpas niet werkt?

    Als je tankpas niet werkt, neem dan contact op met onze klantenservice via telefoonnummer (070) 41 47 510.

  • Mag ik met mijn auto naar het buitenland?

    Je mag met je leaseauto alle landen die op je groene kaart staan bezoeken. In sommige landen kan gevraagd worden om een buitenlandverklaring. Zo’n buitenlandverklaring kan je aanvragen met ons digitale aanvraagformulier.

  • Hoe kan ik een bestuurdersverklaring voor mijn parkeervergunning aanvragen?

    Soms heb je voor het aanvragen van een parkeervergunning voor je leaseauto een bestuurdersverklaring nodig. Met deze verklaring kan je bij de gemeente bewijzen dat jij daadwerkelijk de bestuurder bent. Je kan deze verklaring aanvragen met onderstaand digitale formulier.

  • De berijder van mijn leaseauto is gewijzigd. Moet ik dit doorgeven?

    Als de berijder van de leaseauto wijzigt, kan je de gegevens van de nieuwe berijder aan ons doorgeven via onderstaand digitale formulier.

  • Wanneer ontvang ik een hercalculatie?

    Als je een leaseovereenkomst afsluit bij MINI Financial Services maken we samen duidelijke afspraken over bijvoorbeeld het aantal kilometer dat je binnen je overeenkomst mag rijden. Het kan natuurlijk voorkomen dat je meer of minder kilometers rijdt dan contractueel vastgelegd. Binnen je leaseovereenkomst mag je maximaal 10% naar boven of beneden afwijken van het aantal afgesproken kilometers. Wijk je meer dan 10% af, ontvang je van ons een hercalculatievoorstel. Hierop staat een factuurbedrag voor de afgelopen periode en je nieuwe maandtarief.

  • Wie mag er in mijn leaseauto rijden?

    Alleen de volgende personen mogen je leaseauto besturen:
    - jijzelf;
    - je werknemers;
    - je gezinsleden en gezinsleden van je werknemers;
    - je levenspartner en de levenspartner van je werknemers.

  • Waar kan ik een adreswijziging doorgeven?

    Als je gaat verhuizen, je bedrijf gaat verhuizen of als je je post liever op een ander adres ontvangt, kan je je adresgegevens eenvoudig online wijzigen. Voor de volledigheid en ter controle vragen we je ook je huidige gegevens in te vullen.

  • Hoe kan ik een wijziging van mijn bankrekeningnummer doorgeven?

    Een verandering van je rekeningnummer kan je met onderstaand formulier online aan ons doorgeven. Je kan het ondertekende formulier ook per post versturen. Het postadres vind je onderaan het formulier.

  • Mijn leaseauto is gestolen, wat moet ik doen?

    U dient dit zo snel mogelijk te melden bij de politie en bij de schadeafdeling van Allianz (088 57 72 400). U dient ook MINI Financial Services op de hoogte te stellen van het feit dat uw leaseauto is gestolen.

  • Wat is mijn eigen risico bij schade?

    Het standaard eigen risico bedraagt € 135, - per schadegeval. Uw eigen risico kan hier in sommige gevallen van afwijken. Wilt u precies weten welk eigen risico u betaalt? Neem dan contact op met de MINI Verzekering Service via telefoonnummer (088) 57 72 430.

  • Hoe kom ik aan een verklaring schadevrij rijden?

    U kunt deze verklaring telefonisch opvragen via MINI Financial Services via telefoonnummer (070) 41 47 510.

  • Wijziging huisbankier MINI Financial Services

    Door het verdwijnen van de Royal Bank of Scotland (RBS) uit Nederland stappen wij over naar een nieuwe huisbankier: de Deutsche Bank. Wellicht heb je hier een e-mail van ons over ontvangen. Wij willen graag benadrukken dat het geen phishing mail betreft.

     

    Maak je gebruik van automatische incasso?

    Heb je een incassomachtiging afgegeven? Dan hoef je verder niets te doen.

     

    Handmatige betaling? Gebruik ons nieuwe rekeningnummer!

    Bij handmatige betalingen verzoeken wij je om per direct de factuurbedragen over te maken naar ons nieuwe rekeningnummer, NL52 DEUT 0265 236 738, o.v.v. je betalingskenmerk of o.v.v. je klantnummer én factuurnummer.

     

    Tip: Wijzig het rekeningnummer ook direct in het digitaal adresboek van je bank.

  • *Kan het maandbedrag tijdens de looptijd wijzigen?

    Ja, het maandbedrag kan wijzigen als gevolg van fiscale wijzigingen (bijvoorbeeld een wijziging van de houderschapsbelasting, btw, de assurantiebelasting of de invoering van een nieuwe belasting). Dit geldt overigens ook als je een auto koopt. Daarnaast kan je maandbedrag wijzigen als gevolg van indexering van de verzekeringspremie. Ook kan het gebeuren dat je meer kilometers rijdt dan je van te voren had verwacht. Dit kan dan aanleiding geven het jaarkilometrage in je contract te wijzigen.

  • *Wat gebeurt er bij total-loss?

    Bij total-loss wordt het contract beëindigd. Indien de schade niet bij een tegenpartij te verhalen is, wordt de eigen bijdrage casco in rekening gebracht. Daarnaast wordt er een eindafrekening gemaakt met betrekking tot de meer of minder gereden kilometers. Uiteraard gaan we met je in overleg om te bespreken hoe we je in deze situatie zo goed mogelijk kunnen helpen.

  • Mijn auto moet gerepareerd worden. Waar kan ik daarvoor terecht?

    Je kan je MINI ter reparatie aanbieden bij elke MINI dealer. Dit geldt ook voor ruitschade en schade als gevolg van een ongeval.

  • Mijn auto heeft een onderhoudsbeurt nodig. Waar kan ik daarvoor terecht?

    Voor onderhoud kan je terecht bij je MINI dealer.

  • *Heb ik recht op vervangend vervoer bij onderhoud en/of reparatie?

    Als je hebt gekozen voor de aanvullende dienst “vervangend vervoer” en het onderhoud of de reparatie van je MINI langer dan 24 uur in beslag neemt, dan krijg je vanaf dat moment vervangend vervoer zonder bijkomende kosten. Als je deze dienst niet hebt gekozen, zijn de kosten van vervangend vervoer voor je eigen rekening.

  • Zijn alle kosten voor onderhoud en reparatie inbegrepen in het maandtarief?

    Al het reguliere onderhoud volgens het onderhoudsschema en reparaties die je niet had kunnen voorzien of voorkomen, zijn inbegrepen. Het tussentijds aanvullen van vloeistoffen zoals motorolie of ruitenwisservloeistof kan in bepaalde gevallen niet inbegrepen zijn.

  • Einde contract
  • Mijn contract loopt af. Wat zijn mijn mogelijkheden?

    Als je leaseovereenkomst bij MINI Financial Services binnenkort afloopt, kan je kiezen uit drie opties: overstappen naar een nieuwe MINI, doorrijden in je huidige MINI of je MINI inleveren. Neem voor een advies op maat contact op met je MINI dealer of met onze klantenservice:

    T           (070) 41 47 510
    E           miniklantenservice@mini.nl

     

  • Kan ik mijn leaseovereenkomst voortijdig beëindigen?

    Je kan de overeenkomst voortijdig beëindigen. Daar zijn dan wel kosten aan verbonden. Neem dan contact op met onze klantenservice voor de mogelijkheden.

    Wil je weten wat de mogelijkheden zijn voor een ander type leaseoverkomst? Neem dan contact op met onze klantenservice.

    T  (070) 41 47 510

    miniklantenservice@mini.nl

  • Kan ik mijn leaseauto overnemen?

    Bevalt je leaseauto zo goed dat je hem niet wil inleveren? Dan kan je de auto na afloop van de overeenkomst van ons overnemen. Je kan de overnameprijs opvragen bij je MINI dealer of bellen met onze klantenservice op (070) 41 47 510. Je krijgt dan een schriftelijk voorstel van ons. Natuurlijk kan je de over te nemen leaseauto ook bij ons financieren. Hiervoor kunnen we geheel vrijblijvend een offerte op maat voor je opmaken.

  • *Kan de overeenkomst verlengd worden?

    Ja, verlengen is mogelijk tot een maximale looptijd van 60 maanden. Wel dien je er rekening mee te houden dat je met een benzine auto maximaal 150.000 kilometer mag rijden en met een diesel auto 180.000 kilometer. Voor het verlengen van je contract neem je contact op met de klantenservice van MINI Financial Services.

  • Waar lever ik mijn auto in aan het einde van de overeenkomst?

    Je kan je MINI bij alle officiële MINI dealers inleveren.

  • Private Lease
  • Welke modellen kan ik privé leasen?

    Je kunt alle modellen van MINI privé leasen en geheel naar eigen wens samenstellen. Zitten de pakketten en/of opties die jij wilt er niet tussen? Geen probleem. Je MINI dealer maakt graag een offerte op maat voor je.

  • Kan ik een proefrit maken?

    Ja, dit is mogelijk. Hiervoor kun je langs gaan bij een MINI dealer bij jou in de buurt. Je verkoopadviseur helpt je graag verder.

  • Welke kosten zijn er inbegrepen in het maandbedrag?

    De kosten voor onderstaande componenten zijn standaard inbegrepen in je maandbedrag: • Afschrijving en rente • Houderschapsbelasting • Onderhoud en reparatie • Bandenvervanging • All-risk verzekering met een eigen risico van € 135,- per schadegeval • Rechtsbijstandverzekering • Schade verzekering voor inzittenden • Pechhulp in binnen- en buitenland • 21% BTW • Afleverkosten en leges De kosten voor brandstof, parkeren, het wassen van je MINI, bekeuringen en tolgelden zijn niet inbegrepen in je maandbedrag. Daarnaast kun je ervoor kiezen om je Private Lease contract uit te breiden met winterbanden en vervangend vervoer na 24 uur.

  • Waarom heb ik geen bijtelling bij een Private Lease overeenkomst?

    Bijtelling is alleen van toepassing wanneer je werkgever je een auto beschikbaar stelt en hiervoor de kosten op zich neemt. Omdat je de Private Lease overeenkomst als privé persoon afsluit en de leasekosten zelf betaalt, is er dus geen sprake van bijtelling.

  • Wordt er een leeftijdsgrens gehanteerd voor het afsluiten van een overeenkomst?

    Ja, je kunt alleen een Private Lease overeenkomst bij ons afsluiten als je minimaal 18 jaar bent, in Nederland woont en werkt en in het bezit bent van een geldig Nederlands rijbewijs. Daarentegen hanteren wij géén maximum leeftijd.

  • Is een Private Lease overeenkomst financieel haalbaar voor mij?

    Wij willen uiteraard voorkomen dat iemand maandelijkse verplichtingen aangaat die niet passen bij zijn of haar persoonlijke situatie. Om te bepalen of het aangaan van een Private Lease overeenkomst financieel verantwoord is, hebben wij een aantal gegevens van je nodig. Op basis van deze gegevens toetsen wij je aanvraag. Ook toetsen wij je aanvraag bij de Stichting Bureau Krediet Registratie (BKR) in Tiel. Op deze wijze weet jijzelf en weten wij dat je een verantwoorde keuze maakt.

  • Word ik geregistreerd bij het BKR?

    Ja, bij het BKR worden alle particuliere kredieten hoger dan €250,- en met een minimale looptijd van één maand geregistreerd. Ondanks dat een Private Lease overeenkomst geen krediet is, wordt ook een Private Lease product geregistreerd bij het BKR onder een aangepaste code. Zo ook wanneer je een overeenkomst afsluit bij MINI Financial Services. Je overeenkomst wordt geregistreerd in het CKI-register (Centraal Krediet Informatiesysteem) van het BKR te Tiel onder de code OA (operationele autolease).

  • Heeft Private Lease invloed op het aangaan van een hypotheek?

    Het afsluiten van een Private Lease overeenkomst voor je auto kan gevolgen hebben voor het aangaan van een hypotheek. Om je te beschermen tegen overkreditering worden Private Lease overeenkomsten vanaf 1 juli 2016 geregistreerd bij het Bureau Krediet Registratie (BKR). Door het afsluiten van een Private Lease overeenkomst heb je namelijk een maandelijkse financiële verplichting. Dit bedrag kun je niet meer besteden aan een hypotheek. Bij het aangaan van een hypotheek vraagt je kredietverstrekker bij het BKR informatie op over je financiële situatie. Aangezien een Private Lease overeenkomst een minder zware financiële verplichting is dan een lening, is vastgesteld dat slechts een deel van de maandelijkse verplichtingen bij het BKR hoeft te worden geregistreerd. Alleen de rente en afschrijving worden geregistreerd: 65% van de kosten. Het overige percentage staat voor onderhoud, verzekering en belasting: kosten die een ‘normale’ autobezitter ook heeft en dus al worden berekend in de kosten die een huishouden heeft. Het bedrag wat als lening geregistreerd staat, heeft invloed op de hoogte van het maximale leenbedrag voor je hypotheek.

  • Op welke naam wordt het kenteken geregistreerd?

    Bij een Private Lease overeenkomst wordt het kenteken op jouw naam geregistreerd.

  • Moet ik vooraf een aanbetaling doen of borg betalen?

    Het is niet mogelijk om een aanbetaling te doen bij het aangaan van een Private Lease overeenkomst. Bij ons hoef je geen borg te betalen, tenzij je 70 jaar of ouder bent en een leaseovereenkomst wilt aangaan. Om het risico voor nabestaanden te beperken, kun je vanaf deze leeftijd een overeenkomst afsluiten van maximaal 3 jaar en vragen wij je een borg te betalen. De hoogte van deze borg is persoonsafhankelijk.

  • Kan ik na het ondertekenen van de overeenkomst nog van de overeenkomst afzien?

    Ja, dat kan. Je hebt namelijk 14 dagen bedenktijd. Dit betekent dat je een leaseovereenkomst kosteloos kunt ontbinden tot 14 dagen nadat MINI Financial Services de door jou ondertekende leaseovereenkomst heeft ontvangen.

  • Wie mogen er in mijn Private Lease auto rijden?

    Alleen jijzelf, je levenspartner en je gezinsleden mogen je Private Lease auto besturen. Zij dienen wel in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs.

  • Kan het maandbedrag tijdens de looptijd wijzigen?

    Ja, het maandbedrag kan wijzigen als gevolg van fiscale wijzigingen (bijvoorbeeld een wijziging van de houderschapsbelasting, btw, de assurantiebelasting of de invoering van een nieuwe belasting). Dit geldt overigens ook als je een auto koopt. Daarnaast kan je maandbedrag wijzigen als gevolg van de indexering van de verzekeringspremie. Ook kan het gebeuren dat je meer kilometers rijdt dan je van te voren had verwacht. Dit kan als gevolg hebben dat het jaarkilometrage in je overeenkomst wijzigt.

  • Welke schades zijn acceptabel bij het inleveren van mijn lease auto?

    Zorg ervoor dat je de auto schadevrij inlevert. Als je MINI sporen van normaal gebruik heeft, dan valt dit niet onder schade. Op innameprotocol.nl kun je zien welke schade wij wel en welke wij niet acceptabel vinden. Acceptabele schade brengen wij uiteraard niet in rekening.

  • Hoe hoog is mijn Eigen Risico bij een schade?

    Als er schade is (bij een tegenpartij) welke door jou is veroorzaakt, dan geldt er een Casco eigen risico van 135,- euro. Het kan altijd voorkomen dat je een schade maakt die lager is dan je eigen risico, in dat geval betaal je natuurlijk alleen het bedrag van de schade en niet het volledige eigen risico.

  • Bouw ik schadevrije jaren op wanneer ik een auto privé lease?

    Nee, met een leaseauto bouw je geen schadevrije jaren op. Wel kunnen wij na afloop van je leaseovereenkomst een leaseverklaring afgeven, waarin wordt aangegeven of je schade hebt gereden of niet. Je nieuwe verzekeraar bepaalt echter zelf of zij de leaseverklaring wel of niet accepteert.

  • Er is schade aan mijn lease auto ontstaan. Wat nu?

    Heb je schade aan je MINI dan kun je via het online schadeformulier snel en eenvoudig een verkort schadeformulier invullen. Alleen als je schade aan onderstaande eisen voldoet, kun je het schadeformulier online invullen. Indien nodig, kan er alsnog een Standaard Europees Schadeformulier bij je worden opgevraagd. Voldoet de schade niet aan onderstaande eisen, dan is het niet mogelijk om de schade online te melden en dien je gebruik te maken van het Europees schadeformulier. • Je MINI is verzekerd via MINI Financial Services • De schade is eenzijdig • Het geschatte schadebedrag is maximaal € 3.000 • Er is geen letsel ontstaan bij het ongeval • Er is geen politie aanwezig geweest

  • Wat gebeurt er met mijn overeenkomst bij diefstal van de auto?

    Bij diefstal dien je hier zo spoedig mogelijk melding van te maken bij MINI Financial Services en aangifte te doen bij de politie. De overeenkomst wordt beëindigd indien de auto niet binnen 30 dagen na vermissing is teruggevonden. In dat geval wordt er een eindafrekening gemaakt met betrekking tot de meer of minder gereden kilometers. Uiteraard gaan wij met je in overleg hoe wij je in deze situatie zo goed mogelijk kunnen helpen.

  • Wat gebeurt er bij total-loss?

    Bij total-loss wordt de overeenkomst beëindigd. Indien de schade niet bij een tegenpartij te verhalen is, wordt de eigen bijdrage Casco in rekening gebracht. Daarnaast wordt er een eindafrekening gemaakt met betrekking tot de meer of minder gereden kilometers. Uiteraard gaan wij met je in overleg hoe wij je in deze situatie zo goed mogelijk kunnen helpen.

  • Mijn auto moet gerepareerd worden. Waar kan ik naar toe?

    Je kan je MINI ter reparatie aanbieden bij je MINI dealer. Dit geldt ook voor ruitschade en schade als gevolg van een ongeval.

  • Mijn auto heeft een onderhoudsbeurt nodig. Waar kan ik naar toe?

    Je kunt een afspraak voor onderhoud plannen bij je MINI dealer.

  • Heb ik recht op vervangend vervoer bij onderhoud en/of reparatie?

    Indien je hebt gekozen voor de aanvullende dienst “vervangend vervoer” en het onderhoud of de reparatie van je MINI langer dan 24 uur in beslag neemt, dan biedt MINI Financial Services je vanaf dat moment vervangend vervoer aan zonder bijkomende kosten. Als je deze dienst niet hebt gekozen, zijn de kosten van vervangend vervoer niet inbegrepen.

  • Zijn alle kosten voor onderhoud en reparatie inbegrepen in het maandtarief?

    Al het reguliere onderhoud volgens het onderhoudsschema en reparaties die je niet had kunnen voorzien of voorkomen, zijn inbegrepen. Het tussentijds aanvullen van vloeistoffen zoals motorolie of ruitenwisservloeistof kan in bepaalde gevallen niet zijn inbegrepen.

  • Kan de overeenkomst worden verlengd?

    Ja, verlengen is mogelijk tot een maximale looptijd van 60 maanden. Wel dien je er rekening mee te houden dat je met een benzine auto maximaal 150.000 kilometer mag rijden en met een diesel auto 180.000 kilometer. Voor het verlengen van je overeenkomst neem je contact op met de klantenservice van MINI Financial Services.

  • Is het mogelijk de overeenkomst tussentijds te beëindigen?

    Ja, dit kan op elk moment, maar hier zijn kosten aan verbonden. Als de resterende looptijd minder dan 12 maanden is, zijn de kosten gelijk aan 75% van de resterende leasetermijnen. Indien de resterende looptijd 12 maanden of langer is, bedragen deze kosten het verschil tussen de boekwaarde van de auto en de handelswaarde op het moment van beëindiging.

  • Wordt de auto aan het einde van de overeenkomsttermijn mijn eigendom?

    Nee. MINI Financial Services blijft eigenaar van de auto, dus aan het einde van de looptijd lever je de auto weer in bij je dealer.

  • Is het mogelijk de auto aan het einde van de overeenkomst te kopen?

    Ja, na afloop van je Private Lease overeenkomst bieden wij je de mogelijkheid om de MINI van ons over te kopen.

  • Waar lever ik mijn auto in aan het einde van de overeenkomst?

    Je kunt je MINI bij alle officiële MINI dealers inleveren.