Veelgestelde vragen.

dam Image

EN DE MEEST GEZOCHTE ANTWOORDEN.

  • Offertes
  • Hoe kom ik aan een offerte van MINI Financial Services?

    Een op maat gemaakte offerte van MINI Financial Services kan je opvragen bij je MINI dealer.

  • Ik wil graag advies over verantwoord lenen. Waar kan ik dat vinden?

    In de folders 'Verstandig lenen' en 'Houd rekening met rentestijgingen' van de Autoriteit Financiële Markten vind je informatie die je kunnen helpen bij het nemen van financiële beslissingen. Je kan deze folders downloaden via onderstaande link.

  • Wie is MINI Financial Services?

    Wij zijn de lease- en financieringsmaatschappij van het huis. Wij kennen je MINI door en door en bieden je diverse producten op het gebied van leasing, financiering en verzekering. MINI Financial Services is een handelsnaam van BMW Financial Services B.V. Wij staan onder toezicht van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Wij staan ingeschreven in het AFM-register onder nummer 12012866 en bij de Kamer van Koophandel onder nummer 27130693.

  • Tijdens het contract
  • Wordt mijn contract aangemeld bij het Bureau Krediet Registratie (BKR) te Tiel?

    Als de leasenemer een natuurlijk persoon is, wordt het contract aangemeld bij het BKR. Volgens de regels van het BKR zijn we verplicht een achterstand van twee of meer termijnen en/of andere onregelmatigheden aan het BKR te melden.

  • Hoe kan ik het openstaand saldo van mijn overeenkomst opvragen?

    Je kan je openstaand saldo eenvoudig online opvragen. Je ontvangt daarna een brief, waarin je saldo wordt bevestigd. In verband met je privacy bespreken we dit niet telefonisch. In de brief staat ook hoe je het saldo kan inlossen.

  • Is het mogelijk om een afschrijvingstabel te ontvangen voor mijn boekhouding?

    Je kan je afschrijvingstabel telefonisch of per email opvragen bij onze MINI Klantenservice.

    T           (070) 41 47 510
    E           miniklantenservice@mini.nl

    De afschrijvingstabel die je van ons ontvangt heeft betrekking op de gehele contractduur. Je hoeft de afschrijvingstabel dus maar één keer aan te vragen.

  • Kan ik een kopie van een factuur ontvangen?

    Via onderstaande link kan je een kopie van je huidige of een eerdere factuur opvragen.

  • Mijn financiële situatie is veranderd. Moet ik dat doorgeven?

    Als je er financieel op vooruit gaat, dan hoef je niets te doen. Wordt je financiële situatie slechter of wil je je MINI eerder verkopen, neem dan contact met ons op via telefoonnummer (070) 41 47 510.

  • Hoe kan ik een verandering in mijn persoonlijke gegevens doorgeven?

    Als je persoonlijke gegevens veranderen, zoals bijvoorbeeld je adres, bankrekeningnummer of e-mailadres, kan je dat online aan ons doorgeven.

  • Waar kan ik een adreswijziging doorgeven?

    Als je gaat verhuizen, je bedrijf gaat verhuizen of als je je post liever op een ander adres ontvangt, kan je adresgegevens eenvoudig online wijzigen. Voor de volledigheid en ter controle vragen we je ook je huidige gegevens in te vullen.

  • Hoe kan ik een wijziging van mijn bankrekeningnummer doorgeven?

    Een verandering van je rekeningnummer kan je met onderstaand formulier online aan ons doorgeven. Je kan het ondertekende formulier ook per post versturen. Het postadres vind je onderaan het formulier.

  • Mijn gefinancierde auto is gestolen, wat moet ik doen?

    U dient dit zo snel mogelijk te melden bij de politie. Ook dient u MINI Financial Services op de hoogte te stellen van het feit dat uw gefinancierde auto is gestolen.

  • Wijziging huisbankier MINI Financial Services

    Door het verdwijnen van de Royal Bank of Scotland (RBS) uit Nederland stappen wij over naar een nieuwe huisbankier: de Deutsche Bank. Wellicht heb je hier een e-mail van ons over ontvangen. Wij willen graag benadrukken dat het geen phishing mail betreft.

     

    Maak je gebruik van automatische incasso?

    Heb je een incassomachtiging afgegeven? Dan hoef je verder niets te doen.

     

    Handmatige betaling? Gebruik ons nieuwe rekeningnummer!

    Bij handmatige betalingen verzoeken wij je om per direct de factuurbedragen over te maken naar ons nieuwe rekeningnummer, NL52 DEUT 0265 236 738, o.v.v. je betalingskenmerk of o.v.v. je klantnummer én factuurnummer.

     

    Tip: Wijzig het rekeningnummer ook direct in het digitaal adresboek van je bank.

  • Einde contract
  • Mijn contract loopt binnenkort af. Wat zijn mijn mogelijkheden?

    Als je aan alle verplichtingen hebt voldaan, is je MINI van jou. Je kan ermee doorrijden, maar je kan hem natuurlijk ook inruilen voor een nieuwe.

    Kies je voor een nieuwe MINI?
    Wij maken graag een offerte voor je op. We houden daarbij rekening met de inruilwaarde van je huidige MINI. Neem voor een aanbod op maat contact op met onze klantenservice.

    T           (070) 41 47 510

    E           miniklantenservice@mini.nl

  • Kan ik mijn financieringsovereenkomst voortijdig beëindigen?

    Dat kan, maar hou er rekening mee dat daar in sommige gevallen kosten aan verbonden zijn. Als je contact met ons opneemt via (070) 41 47 560 kunnen we je vertellen of dat in jouw situatie het geval is. Ook kunnen we je overeenkomst direct stopzetten. Je krijgt van ons dan het openstaande saldo, dat je binnen 5-7 werkdagen dient te betalen. Als je het openstaande saldo hebt betaald, ontvang je van ons het overschrijvingsbewijs (ook wel de tenaamstellingcode).

    Blijf je MINI rijden?
    Als je een nieuwe overeenkomst bij MINI Financial Services afsluit, betaal je geen zogenaamde verbrekingsvergoeding. Wil je hier meer over weten, neem dan contact op met onze klantenservice.

    T           (070) 41 47 510

    E           miniklantenservice@mini.nl

  • Ik heb een brief ontvangen over mijn slotsom. Wat moet ik doen?

    Aan het einde van je contract kan je een aantal dingen doen:

    Een nieuwe MINI financieren
    Wil je een nieuwe MINI financieren? Dan maken wij graag een offerte voor je op. We houden daarbij rekening met de inruilwaarde van je huidige MINI. Neem voor een aanbod op maat contact op met onze klantenservice.

    T           (070) 41 47 510
    E           miniklantenservice@mini.nl

     

    Je slotsom doorfinancieren

    Je kan je slotsom ook doorfinancieren of in één keer inlossen. Neem voor meer informatie contact op met onze klantenservice.


    T           (070) 41 47 510

    E           miniklantenservice@mini.nl

     

    Je slotsom voldoen

    Als je niets doet wordt de slottermijn op de einddatum van je contract aan je gefactureerd. Twee weken later wordt dit bedrag dan automatisch van je rekening afgeschreven.

  • Kan ik mijn slotsom doorfinancieren?

    Als je je slotsom wilt doorfinancieren, kan je hier voor het einde van je overeenkomst een voorstel bij ons voor aanvragen. We hebben daarvoor de volgende gegevens van je nodig:

    Zakelijk overeenkomst
    - Gewaarmerkt uittreksel KvK (niet ouder dan 6 maanden en niet digitaal gewaarmerkt)
    - Kopie geldig rijbewijs van de tekeningsbevoegde
    - Kopie geldig rijbewijs, naam, adres en woonplaats van de berijder
    - Kopie bankpas voor de automatische incasso
    - Gewenste overnamedatum (deze datum dient te allen tijden minimaal zes weken in de toekomst te liggen)

    Privé overeenkomst

    - Kopie rijbewijs van berijder en kopie legitimatiebewijs van elke overige aanvrager

    - Kopie bankpas van de bankrekening waarvan incasso zal plaatsvinden

    - Kopie salarisstrook of een kopie IB aangifte van het laatste boekjaar

    - Kopie bankafschrift waarop de salarisbetaling zichtbaar is bijgeschreven

    - Kopie bankafschrift waarop je huur of hypotheeklasten zichtbaar zijn afgeschreven

    - Gewenste datum van overname

     

    Als je niets doet wordt de slottermijn op de einddatum van je contract aan je gefactureerd. Twee weken later wordt dit bedrag dan automatisch afgeschreven van je rekening.

  • Wanneer ontvang ik mijn overschrijvingsbewijs of tenaamstellingscode?

    Als je het volledige bedrag hebt afgelost, ontvang je van ons het eigendomsbewijs. Daarmee kan je je MINI vrijwaren en opnieuw tenaamstellen.

    * Voor voertuigen te naam gesteld na 1 januari 2014 ontvang je van ons een tenaamstellingscode. In combinatie met het documentnummer op je kentekencard kan je met deze code de auto laten vrijwaren.
    * Voor voertuigen te naam gesteld voor 1 januari 2014 ontvang je van ons je overschrijvingsbewijs. Met de controleletter op je overschrijvingsbewijs kan je de auto laten vrijwaren en/of tenaamstellen.

  • Wat is een tenaamstellingscode?

    Sinds januari 2014 heeft de rijksdienst voor het wegverkeer (RDW) het voormalige overschrijvingsbewijs vervangen door de kentekencard. Bij de kentekencard hoort een unieke code: de tenaamstellingcode. Deze code bestaat uit 9 cijfers waarvan je het eerste deel ontvangt bij overschrijving van de auto en het tweede deel met de kentekencard die het RDW je stuurt. Wanneer je je auto via ons financiert, zal je het eerste deel van de 9 cijferige tenaamstellingscode niet ontvangen. In het kentekenregister is dan een verstrekkingsvoorbehoud geplaatst. Wanneer je de code voor je auto opvraagt, zullen wij de code ontvangen. Je ontvangt het eerste deel van de tenaamstellingscode wanneer de financiering in zijn geheel is ingelost en de storneringstermijn van 56 dagen verstreken is.

  • Wat moet ik doen om mijn overschrijvingsbewijs of tenaamstellingscode direct te ontvangen?

    Als je de slotsom in één keer betaalt plus twee maandtermijnen, kunnen we je de eigendomspapieren direct opsturen. De reeds geïncasseerde twee maandtermijnen kan je vervolgens storneren.